måndag 22 mars 2010

Första inlägget!

Det var ett tag sedan jag startade denna blogg faktiskt, men jag har krånglat och grejat med layouten ända fram till nu, då jag beslutade för att ändra layout helt och hållet och bara justera textfärgerna...



Frédéric Chopin (1810-1849)

En kul sak som jag upptäckte idag var att en av mina favorit låtar, Wakare no Kyoku, soundtrack från Fullmetal Alchemist faktiskt är Etude op.10 no.3 av Chopin! Kul att upptäcka att jag gillat honom längre än jag trott XD Hittar massor av sånt här hela tiden! Lärde mig föresten de första 6 sekunderna av Nocturne op.9 no.1 på piano igår XD Satt och lyssnade på låten samtidigt för att få rätt melodi på det hela, eftersom jag inte kan läsa noter särskilt bra! Men mamma lärde mig lite igår, iaf på den låten.


2 kommentarer:

  1. Oj men det var ju kul att du gillade honom innan 8D
    HAHAH du har tänkt att bli som JGS i beethoven virus eller??

    SvaraRadera
  2. jamen eller hur 8D
    va? XD jag är inget jäkla geni som han är XD

    SvaraRadera