fredag 7 maj 2010

Hej, igen.

Jag läste nyss en manga vid namn Boys Love. Tyckte att den var lite annorlunda men sen på slutet hände det som inte får hända, det får bara inte hända. En av karaktärerna dör, en av huvudpersonerna.
Så fort han blev skadad tänkte jag att de skulle skynda sig, snart skulle han bli behandlad och vara bra igen. Men inget händer. En skriker panikslaget åt en annan att ringa ambulansen. Inget händer. Den skadade talar ut sina sista ord. Sedan dör han. Helt ofattbart. Detta får bara inte ske.Och självklart, börjar jag gråta, på en gång. Stora tunga tårar.
Jag vet inte vad som hänt men på senaste har jag känt att jag kunnat gråta ut i princip hela tiden. Kanske är det när jag får anledning till att gråta som jag tillåter mig att göra det? Grät när jag såg Up! Igår, men den har jag hört andra gråta till, så det är inte konstigt.



未完の絵画 - Ofärdig målning
(En av ムック's låtar vars namn jag tyckte var fint och passar bra till denna manga då han som dör målar. Det blir som en oavslutad målning...)

Aja, jag ska inte pladdra på för länge, måste sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar