torsdag 13 maj 2010

Hejsan!

Det här med historia uppsatsen går ju inte särskilt snabbt framåt! Har skrivit ungefär en sida nu, det går framåt men lååångsamt. Tack vare mig såklart.
Aja, det är bara att jobba på! Som tur är så har jag ju några dagar extra att jobba på eftersom det är kristihimmelsfärd idag och imorgon är det klämdag 8D I like!
Den senaste tiden har jag känt mig uppslukad av en sak, verkligen en sak only! Självklart pratar jag om den koreanska filmen OldBoy som jag såg för kanske 2 veckor sedan?
Sedan dess har jag gått och tänkt på filmen hela dagarna, lyssnat på musiken i princip hela tiden .__. Anna köpte en canvas tavla på min begäran i tisdags och jag har tom ändrat idén om motivet som från början var tänkt att vara en svartvit bild av Tatsurou till att föreställa Oh Dae-su med en hammare i handen XDHAHA jag får väl se hur länge denna förälskelse håller i sig. Har lagt upp hela triologin på filmlistan också så snart tvingar jag familjen till att se det (Y)

Efter detta är det kanske inte så svårt att gissa vad det är för låt jag lyssnar på just i denna stund...

It's Alive - Yeong-wook Jo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar